Derde bijeenkomst Wkkgz, 22 maart 2016

05-02-2016

Wegens grote belangstelling organiseert KBS Advocaten een derde bijeenkomst over de Wkkgz, waarin wordt in gegaan op de veranderingen voor zorgaanbieders.

 

Op 1 januari 2016 is de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorgsector (Wkkgz) in werking getreden. Met de wet streeft de overheid naar onafhankelijke en transparante klachtenbehandeling. De wet introduceert nieuwe verplichtingen en waarborgen, zoals de verplichte klachtenfunctionaris en aansluiting bij een externe geschillencommissie. Daarnaast kent de wet een breder toepassingsbereik dan de voorgaande Wkcz en KWZ. De wet is van toepassing op reguliere zorg als huisartsenzorg, fysiotherapie ziekenhuiszorg en ouderenzorg, maar ook op cosmetische behandelingen en alternatieve zorg. 

Tijdens de bijeenkomst wordt ingegaan op de belangrijkste gevolgen van de recente inwerkingtreding van de Wkkgz voor u als zorgaanbieder en op recente ontwikkelingen. Daarnaast bieden wij u graag de gelegenheid om uw vragen over de Wkkgz aan ons voor te leggen.

 

Aanmelden voor deze bijeenkomst en uw eventuele vragen vast voorleggen kan per e-mail (workshops@kbsadvocaten.nl) of via de website (contact) U kunt zich ook telefonisch aanmelden via ons algemene nummer: 030 – 21 22 800.

 

Programma:

16:00 – 16:30 uur          Ontvangst

16:30 – 18:00 uur          - De wkkgz in vogelvlucht

                                      - Klachtenbehandeling onder de Wkkgz

                                      - De rol van de geschillencommissie

18:00 – 19:00 uur          Borrel

 

Mr. Sofie Steen

sm.steen@kbsadvocaten.nl

Tel. (030) 21 22 800