Home KNMG-Meldcode Kindermishandeling en huiselijk geweld

Niels van den Burg

Overig

KNMG-Meldcode Kindermishandeling en huiselijk geweld

De Koninklijke Nederlandsche Maatschappij tot bevordering de Geneeskunst (KNMG) heeft vandaag een nieuwe meldcode Kindermishandeling en huiselijk geweld gepubliceerd. Het betreft een uitbreiding van de KNMG meldcode Kindermishandeling uit 2008.

De KNMG loopt met de nieuwe meldcode vooruit op de Wet verplichte meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling. Het door de minister vooruitlopend op de nieuwe wetgeving ontwikkelde Basismodel meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling is in de nieuwe KNMG meldcode geïncorpereerd. Daarnaast is de KNMG meldcode uitgebreid zodat deze ook van toepassing is op de situatie van huiselijk geweld waar volwassenen als slachtoffer bij betrokken zijn, zoals partnergeweld en ouderenmishandeling.

Voor de nieuwe KNMG meldcode, klik hier.